Een maand in Canada - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu Een maand in Canada - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu

Een maand in Canada

Door: Geert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Geert-Jan

09 Juni 2007 | Canada, Olds

ik ben nu ongeveer een maand weg van thuis. het is erg snel gegaan maar toch moet ik eerlijk zeggen dat ik alles wel een beetje mis. gelukkig is het niet zo heel erg want dat zou wel balen zijn. intussen is op het bedrijf alles gezaaid. de gerst, koolzaad, mais en tarwe zitten erin. het meeste is ook al boven de grond. vandaag ben ik naar de kapper geweest. schijnbaar is mijn engels niet goed genoeg geweest want er staat nu bijna geen haar meer op mijn hoofd. maar gelukkig is dat wel weer aangegroeid voordat ik terug ben in nederland. en ik hoef toch geen meiden te versieren dus helemaal geen probleem. in het gezin word ik goed opgenomen en heb het er erg goed naar mijn zin. ik word erg verwend. s'ochtends een gebakken eitje en mijn eten staat altijd klaar en overal word voor gezorgd. kunnen ze thuis nog iets van leren. nee dat is een geintje heb het thuis ook erg goed naar mijn zin. gisteren ben ik bij het voetballen van de kinderen wezen kijken. dat is veel anders dan in nederland. hier is alleen een veld. kleedlokalen en kantines kennen ze niet. wel leuk om te zien alleen er zitten ontzettend veel muggen hier overal dat is echt niet normaal. de twee zoons rijden allebei crossmoter maar dat was al bekend. achter het huis heeft heel vroeger een rivier gestroomd en is nu een diep gat. daar kun je erg mooi in crossen en dat doen we ook wel eens. dan word de bobcat erbij gehaald en gaan we schanzen maken. geweldig is dat. verders gaat het werken me ook steeds beter af. nu weet ik ongeveer wat de werkzaamheden zijn en op welke manier ze moeten gebeuren dus kan ik steeds zelfstandiger gaan werken. het is wel nog steeds zwaar om op te staan om half 6. daar heb ik s'ochtends nog wel even last van. laatst was om 6 uur in de stal om koeien in de melkstal te jagen en was ik in slaap gevallen tegen een muurtje. dat heeft niet lang geduurd want de melker merkte dat er geen koeien in kwamen en kwam eens kijken. verders word er hier volgende week beton gestort op een plaats waar het altijd veel te nat was om door te rijden maar toch moest dus daar hebben we ook genoeg aan te werken. sinds kort is er ook een pasteriseur aangesloten voor melk voor de kalveren. dat werkt erg mooi. nu zit de melk in een grote ketel en die zet je op de (golfkar) daar zit een slang aan met een met een kraan en daar rijd je mee langs de kalfjes. makkeljker kan het bijna niet. ik zal daar binnenkort wel foto's van maken. verder heb ik van het weekend weer vrij dus gaan we weer uit hoop ik. nou dit was het weer voor deze keer.

  • 09 Juni 2007 - 06:22

    Peggy:

    HeeY Gitjan!! Ik ben een uur te vroeg op gestaan om te gaan werken ( ik had de tijd van londen nog in me telefoon staan ;) ) en liep na benede en zag ik dat je weer een mooi verhaaltje had geschreven..maar zo te zien heb je iedere dag weer een drukke planning, maar wel leuk dat je ook veel aansluiting hebt bij het gezin. ook dat de kindjes dezelfde grote hobbie hebben als jij vroeger had. Maar ik ben van de week naar londen geweest zoals je al kon lezen. was echt super leuk! en gezellig! eerst twijfelde ik er nog aan om te gaan omdat ik een beetje ziekjes was.. maar ik moest en zou gaan ;) zo'n reisje na het buitenland heb ik maar 1 keer tot me 18 jaar mogen mee maken ;) aangezien ik me hele leven nog nooit zo ver van huis ben geweest, keek ik daar me ogen uit. !
    daar in engeland kon ik me ook al moeilijk verstaanbaar maken. en je kan daar mensen al blij maken met 5 pence fooi haha. maarja ik ga nog eventjes een half uurtje na me bedje toe.. en de groetjes van jeroen. ik begin je toch wel een beetje te misse hoor geertjan! jou kamer is nu het washok geworden, en jou bed een opbergplaats van de was haha.. en hoe langer je nu intusse weg bent geweest, hoe groter hij is geworden haha ;) kun je nagaan hoe groot die stapel nu al is. hoe groot zal hij dan zijn als je terug komt?:O ;)
    nou nog veel plezier daar.. en stap ze daar dit weekend. geniet maar lekker van je vrije dagen!

    Groetjes en kusjes
    Peggy :)

  • 09 Juni 2007 - 06:27

    Loes:

    Hoi Geert-jan
    Wel een beetje bij de les blijven he ;) maar ik weet wel dat je je best doet. Ik ben benieuwd naar de foto's want ik wil natuurlijk zoveel mogelijk van het bedrijf zien. Fijn dat je zo goed word opgenomen in de familie. Als je maar voorzichtig doet met het crossen. En je haar groeid gelukkig wel weer aan. Veel plezier met het stappen (als dat er van komt) en dan slaap maar is lekker bij.
    Groetjes Loes

  • 09 Juni 2007 - 06:27

    Christel:

    Heee Geert-Jan,

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en het is logisch dat je de mensen hier nog mist hoor! Maar gelukkig heb je voldoende te doen en afleiding genoeg.
    Jammer dat je er op 30 juni niet bij kunt zijn op het toernooi in Venhorst en natuurlijk ook het feest. Hier liggen als dank voor je inzet voor de volleybalclub nog consumptiebonnen voor je voor die avond....hihi, je krijgt wel een pilsje van Sjoerd als je terug bent.
    O ja, tip voor de volgende keer bij de kapper: neem een foto mee van jezelf met het kapsel dat je wilt hebben. Maar als ik het zo lees, dan hoef je voor september niet meer naar de kapper!

    Groeten Christel (Sjoerd en Bente)

  • 09 Juni 2007 - 12:28

    Peer En Door :

    Weer leuk om te lezen.
    Wel relaxt als je zo tijdes je stage in slaap kunt vallen en je word weer gewekt als het nodig is.
    Maar wat jou kamer betreft met al die was wat peggy zei dat klopt,je doet de deur dicht en en je ziet niet hoe het zich opstapelt maar voor 21 augustus is dit netjes opgeruimt.
    Zet er maar een foto op van je canadees kapsel kunnen we lachen, zijn ze nog nooit zo kort geweest? je hebt het er weleens over gehad.
    Over verwent worden dan zullen er wel een paar kilotjes bij komen.
    Ik mis het weer voor Peer.
    Slaap lekker uit het weekend, we horen wel weer hoe je weekend is geweest.
    groetjes

  • 09 Juni 2007 - 15:10

    Anne:

    Heej GJ

    gelukkig dat het goed met je gaat. Met mij gaat ook alles goed erg druk gehad met school enzo maar dat komt gelukkig ook wel weer goed, in slaap vallen is er hier niet bij ;). Geniet van je weekend off en dan kun je der weer lekker tegenaan!!

    Groetjes Anne

  • 09 Juni 2007 - 17:30

    Oma Opa :

    hoi geertjan hier zijn de oudjes uit rooi wij hebben je verhaal gelezen het goed met jou nou je gewend bend het teld voor ons al een beetje af fijn dat jedaar mee uitgaat zo leer daar het feesten ook kennen en bij de koeien in slaap vallen dan miste je middag dutje toch wel en je haar nog af laten knippen ik vind het zonde maar ze wel weer aangegroed als eer je weer thuis bend opa is gevallen bij de kippen in de ren heeft een dikke knie maar het word al weer beter hij huppelt alweer rond net als oma het gaat je goed geert jan groeten en veel kusjes van opa en oma

  • 09 Juni 2007 - 18:56

    Suus:

    hee gj!!

    Kmoes lache om je smsje.. Bijna geen haar meer op je hoofd? :D haha, achja nou kan je er ook weer n tijdje tegen tog?!
    Geniet van je vrije weekend!!

    (K) Suus

  • 10 Juni 2007 - 08:30

    Tius K (pondarosa):

    ik lees dat je goeie schik hebt,wij zijn net terug uit portugal waar we op bezoek geweest zijn bij rens en martijn daar was het ook prachtig om te zien hoe soms onder moeilijke omstandigheden toch hele goede resultaten geboekt worden heel leerzaam om dit eens van dicht bij te zien ,nog een prettige tijd gewenst en tot ziens groeten tinus& elie

  • 10 Juni 2007 - 20:05

    Pieter:

    Slaapkop, hahaha

  • 11 Juni 2007 - 14:27

    Opa En Oma Riet:

    Heel veen groeten, van opa en oma van de Riet. We zitten op annes haar verjaardag. Hebben net de foto´s gezien. We zijn blij dat je het zo naar je zin hebt. Je bent als een jonge weg gegaan en komt als een man terug. Je leerd je eigen beslissingen te nemen
    Groetjes Opa en Oma

  • 12 Juni 2007 - 15:12

    Rien+Margret Vissers:

    Even een berichtje van je ouwe buuf. Ik zou je kale koppie wel eens willen zien, nu nog knapper zeker. Als ik zo je site lees (wel met medewerking van Margret hoor want ik ben nog niet zo handig op de digitale snelweg) heb je het goed naar je zin. Wat het gras maaien betreft wordt ook weer netjes gedaan door mam of Peggy (goed he).

    groetjes Rien Vissers Eerde

    Hej Geert-Jan
    Zo ben je het kleine menneke wat langs ons in Volkel kwam wonen en nu zit je gewoon in Canada. Aan de foto's te zien is het daar ook echt super.
    Nog veel plezier.

    groetjes Margret


  • 12 Juni 2007 - 16:41

    Dorothe:

    Hallo Geert-Jan
    leuk is het om iedere dag te kijken of er weer iets nieuws op staat, ook ik ben benieuwd naar het weer daar. Ik weet dat het daar mooi kan zijn met helderblauwe luchten (wat wij jammer genoeg maar een paar keer hebben kunnen zien)dus ben best wel een beetje jaloers op jou maar ik vind het ook fijn voor jullie dat je een leuke reis door de rocky's gaat maken
    maak maar veel foto's dan kunnen wij daarna ook weer een beetje van meegenieten.
    Geert-Jan hou je taai en tot de volgende keer

    Dorothe

  • 12 Juni 2007 - 16:50

    Jet:

    heey Geert-Jan,
    hier een berichtje uit Rooi,leuk om te zien dat het je zo goed gaat daar.
    Jij bent het onderwerp van gesprek bij Opa en Oma dus al zou ik niets lezen ik kan precies volgen hoe het met je gaat. Maar je kan leuk schrijven, met jou eigen woorden is het wel leuker om te volgen :)
    Werk ze nog daar, en tussendoor lkkr genieten;)
    Dag dag, Zwaai zwaai

  • 13 Juni 2007 - 07:40

    Loes:

    Hey schat, waar blijven die beloofde foto's? :P

  • 13 Juni 2007 - 17:56

    Eva:

    hej geert-jan
    fijn om te horen hoe het met je gaat ik kijk er elke keer weer naar uit om iets van je te lezen.En kort kapsel is toch wel stoer ;) dat groeit toch wel weer aan en over en paar weekjes als loes bij je is is het helemaal de goeie lengte.Je bent gewoon al een maand weg het lijkt zo lang geleden dat ik je gezien heb maar je bent al bijna over de helft en dan nog effe en dan ben je al weer thuis.Ik heb nu mijn laatste week school ik heb veeeeeel proefwerken maar ik moet nog even goed werken en mama en papa hebben belooft dat ik een nieuwe telefoon krijg als ik overga daar kan ik mijn motievatie wel uit halen :) We gaan 3 weken naar Italie dus dat word wel leuk ik kijk er erg naar uit en als je terug bent kunne we kijke wie de bruinste is haha.
    nou dat was mijn bericht weer ik hoop je weer snel te spreken.
    groetjes eva

  • 17 Juni 2007 - 21:18

    Het Thuisfront:

    Peggy is naar londen geweest het was er geweldig veel gezien en het was erg gezellig.
    Mijn laatste nieuws is dat ik in Heeswijk - Dinther kan gaan werken en dat ik daar de opleiding voor nivo 4 kan gaan doen dus dat word gezellig ons pap met 3 studenten in huis.
    Opa is flink gevallen hij was de kippen gaan voeren en is toen met zijn voet achter een wortel blijven hangen niemand was erbij.
    Nou je had het weekend wel even naar huis kunnen komen Jeroen is met spoet geoppereert dus moesten we zelf melken en dit met 2 grote feesten wel jammer maar niets aan te doen.
    Kora heeft een kaartje ontvangen van Delta ja ja weer eentje van 100.000 liter goed hé.
    Pukkie heeft een vriendje weet je, het is die joekel uit Boekel. Nou blijkt die hond van een oudere man te zijn geweest die overleden is en hij is dus alleen achtergebleven wel zielig.We hebben dus nu de oplossing, omdat hij hier al 14 dagen rond het huis trippelt mag hij ook toegelaten worden tot het gezinsleven hier. Op een voor waarde dat we hem dan naar het asiel brengen Peggy wil hem houden.We zijn nu zover dat hij met 1 kg boterhamworst de eerste poot heeft binnen gezet.
    Loesje is verhuist ze is met het gezelschap van ons en puk triomfantelijk naar haar grote stal gelopen heeft het prima naar haar zin als enigste rode kalf.
    De klinkers in de kapoort liggen er bijna in.
    Oma is dus vandaag 75 jaar geworden was een leuk feestje met natuurlijk een optreden van de trekzakkenclub.
    Nou dit was het weer er is hier weer veel gebeurt en we houden je op de hoogte.

    Het Hooftkwartier

  • 18 Juni 2007 - 08:48

    Hans, Esther En Mike:

    Hoi geertjan,

    zo te lezen en horen gaat het allemaal wel goed daar in het verre canada! We hebben een leuk feestje gehad gisteren in de koksehoeven van oma. Ik hoorde dat Loes ook 3 weken naar jouw toe komt, leuk. ik heb leuke foto's gemaakt van Loes, peggy en jeroen die stuur ik naar peggy en dan stuurt loes ze naar jouw toe. Hoop dat je een leuk vrij weekend hebt gehad. tot de vlogende keer.

    groetjes hans en esther en mike x

  • 20 Juni 2007 - 07:53

    Rene En Gonny Voet:

    Hoi Geert-Jan
    Hier een berichtje van de Meerkensweg, alles goed hier en als ik dat zo lees is het in Canada ook niet verkeerd. Geniet er lekker van en cross ze.

    Groetjes Rene en Gonny

  • 26 Juni 2007 - 13:41

    De Zonnebloemboot:

    Dag geert jan
    Wij zitten hier op de zonnebloemboot heel jammer is dat we zeer slecht weer hebben storm dus veel regen en wind.
    opa en oma genieten er ook van.
    Waar blijft je nieuwe verhaal.
    gr mams

  • 02 Juli 2007 - 09:56

    *Suziej:

    heeeeeeeeeeeeeeee geertjan!! :D

    Waar blijft je nieuwe verhaal..? haha! Ons mam zit telkens 8er mij mee te kijke na jou site haha! ;)
    Loes was gister bij de groep, :D was gesellie! Iedereen vond t leuk da ze kwam., egt ieder1! We hebbe ff bij lily op t terras gezete (vast tarief he) haha en daarna na de bios. Elk weekend gaat het in t hok ff over jou en cees volgensmij houd iedereen je site goed bij!! :D
    Nog n maandje en dan ben je r weer! :)
    Hou je taai gj!!

    xxx Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert-Jan

Dit jaar ga ik wederom op stage in het buitenland. Deze keer een heel andere kant op, namelijk tasmanië. Voor degene die willen, kunnen mijn belevingen volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 38288

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 28 Augustus 2010

Tasmanië

07 Mei 2007 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: