Alweer over de helft - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu Alweer over de helft - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu

Alweer over de helft

Door: Geert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Geert-Jan

03 Juli 2007 | Canada, Olds

het is al weer een hele tijd geleden dat ik een bericht achter heb gelaten dus zal ik dat maar weer eens doen. er is weer het een en ander gebeurt hier in canada. we zijn met een hele groep nederlanders wezen paintballen in olds. ik deed dat voor de eerste keer dus het was wel wennen. we hebben 3 keer gespeeld. de eerste keer was in allemaal kleine huisjes, soort 3e wereld land. er werd van tevoren verteld dat het zeer deed als je geraakt werd. ik geloofde er weinig van en liep dus overal heen. toen ik door de eerste paar geraakt werd was ik al een stuk kalmer. in het 2e spel waren er 4 mensen in een kasteel en de rest moest het zien te veroveren. je kon maar op 2 manieren binnen en daar stonden die 4 op de wacht dus je moest wel een beetje lef hebben. ik dacht ja wat kan het mij ook schelen dus ging naar binnen en toen werd ik meteen helemaal lek geschoten dus dat deed ik ook niet meer. het derde spel was binnen en daar moesten we de vlag zien te veroveren. dat was ook wel leuk. er waren weinig plaatsen om te schuilen. dus op het eind van de dag zat ik vol blauwe plekken en 5 dagen erna ook nog.

zondagavond zijn we ook weer naar boston pizza geweest. dat is de afsluiting van de week. we zijn daar dan met ongeveer 15 mensen. echt heel gezellig. de week erna heb ik weer gewoon gewerkt.

er is een betonnen rijvloer gestort en dat is ook heel erg mooi geworden en heel makkelijk want het is dit jaar erg nat geweest en was het heel moeilijk rijden met de machines.

ook zit de eerste snede alfalfa erin (luzerne) alles is helemaal zelf gedaan. maaien, hakselen en kuil aanrijden. met het maaien was het mooi weer en de volgende dag zijn we begonnen met hakselen. s'avonds kwam er een onweersbui over dus hebben we moeten stoppen. we zijn 3 dagen erna weer verder gegaan en het was weer mooi droog. in totaal is er ongeveer 20 uur gehakseld. ik heb een paar uur met de loader de kuil bijgereden want er moest tussen de koeien ook veel bijgehouden worden.

er hadden in een week ongeveer 10 koeien gekalfd en die moeten ook allemaal melk hebben en verzorgd worden.

verder is het volgende week stampede in calgary. dat is de grootste rodeo van canada. ik ben heel benieuwd hoe het is. zal is een cowboyhoed en een blouse en laarzen kopen anders hoor ik er niet bij denk ik.

ik ben benieuwd hoe het er in nederland aan toe gaat. hoe is het weer en hoe staat de mais erbij? en of er nog veel nieuwe liefdes bloeien in de groep? en heeft mike zijn moter rijbewijs binnen? is bart nog niet van zijn kawa gevallen? en wie maakt paul nu wakker als hij in de auto in slaap is gevallen van het uitgaan naar huis? en hoe is het met teun zijn nieuwe liefde? hoe maakt suzan het op haar nieuwe werk? heeft nick al een nieuwe auto? heeft bram nog iets uitgespookt? en hoe zit het met rens en iris? en hoe is het met onze ric? en heeft dick nog een vriendin? en niet te vergeten cees? hoe zou het hem vergaan bij haanstra? ik ben toch niemand vergeten? kortom ik moet zeggen dat ik alles toch wel een beetje mis maar dat zal ook wel andersom zijn als ik weer in nederland ben.

ik houd jullie op de hoogte

PS. Er staan ook weer veel nieuwe fotos op!!

• 03 Juli 2007 - 08:27

Pieter:

ha die Geert-Jan

Volgens mij vermaak jij je prima! Dat paintballen is echt gaaf... Toch knap dat zo'n grote John Deer vast komt te zitten. Hoe hebben jullie die weer los gekregen?

De groeten uit Uje

• 03 Juli 2007 - 08:46

Bram Van Boxtel:

Hey geertjan,

hier in Nederland alles goed hoor..
    er is vanalles gebeurd in de groep.
    mikey heeft zijn motor rijbewijs gehaald, Bart had pas €140 gewonnen in het casino.
    Paul laten we met zijn hoofd tegen het raam ketsen d.m.v. een bochtje te maken met de auto, dan word hij wel wakker.
    Met teun en zijn vriendin is het dikke mik.
    Suzan heeft nieuw werk in mook ze gaat daar de mensen een nieuwe haarlook geven.
    Nick heeft zijn auto voor €10.000 euro gerepareerd.

• 03 Juli 2007 - 08:53

Bram Van Boxtel:

Met rens en iris is het over, iris blijft nog volhouden om rens terug te veroveren...
    ric scoort vrouw naar vrouw!!
    Dick heeft weer een nieuwe liefde genaamd mirna.
    Onze maat Cees maakt het ook goed hij was ook naar het rodeo geweest.. en zit helemaal tussen het groen gele spul dus die vermaakt zijn eigen ook prima.
    En ik zelf heb mijn diploma gehaald.
    Dus je gaat een mooi feestje missen met veel bier en bitterballen!!

verder gaan we over 2 weken op vakantie.
    jammer dat je er niet bij bent.

Maar nog heel veel plezier daar en we zien je binnenkort wel weer!

gr. Bram

• 03 Juli 2007 - 10:12

Anne:

heej geert-jan

fijn dat alles goed gaat en dat de laatste weekjes zijn begonnen, ook fijn voor ons want onze loes is soms niet te genieten haha sorry loes :P maar dat mag ook wel. wouter en ik gaan morgen op vakantie naar schotland voor 3 weken gaat ook echt super worden. is paar dagen geleden wel een aanslag gepleegd maar dat gaat vast en zeker goedkomen.
    ons pap en mam en eva zijn van de week al vertrokken en maken het goed in italie. soms een onweersbuitje maar dat mag ook wel als het 30 graden is.

geniet er nog van die laatste weekjes en tot over een paar weekjes

groetjes anne

• 05 Juli 2007 - 09:54

Opa En Oma Van Kesse:

wij hebben je side nog eens bezocht en gelezen dat je volop te werken hebt.Dat is niet erg , want dan gaat de tijd vlugger .Leuke foto,s .slecht weer in Nederland .Als ik jou was ,bleef ik lekker daar.Groetjes ook van Oma.Tot ziens

• 05 Juli 2007 - 18:16

Susiee:

Hee maatje!!

Whaha grappig al die intresse!! :D
    Zoals je leest is er al het 1 en ander veranderd in de groep.. :)
    Heb deze week idd mu eerste werk week in Mook. Kheb al veel make-overs gedaan :P
    KHeb wel al n btje pijne voetjes maja da went wel :)
    Zaterdag hebbe we weer het jaarlijkse festival in Volkel genaamd Heivelde Rock en gaan we meh zu alle kei hard Headbange! haha ennuh over festival gesproke.. mik marco raoul bart geerts en ik gaan 17 18 en 19aug na Lowlands! YOEHOE!! :D Dan ben je nog net nie teurg he..? Jammer!! :(
    Wanner kom je eigenlijk precies terug...???????
    Heeeeeel vel plesierrrr nog!!

**Kussiej !!Suus

p.s: Nice pictures!! :D

• 06 Juli 2007 - 19:28

Theo, Dorothe En Eva:

Vanuit Italie,vandaag berg beklommen met flint en dorothe. Mooi helder weer. gisteren naar venetie geweest. Tjonge jonge wat een hoop volk. Affijn wij maken het goed. Voor jou nog 3 weken en dan is Loes er weer. Blij te horen dat je het boerenleven in canada leert kennen. Kun je uit eigen ervaring oordelen als ze het erover hebben in de toekomst.
    Groetjes
    Theo Dorothe en Eva

• 07 Juli 2007 - 12:23

Loes:

Hey cowboy,

Mooi om te zien al die grote machines. Rij jij daar ook wel is in? Ik vind het wel knap dat ze dan nog vast komen te zitten met zoveel power, ligt zeker aan de chauffeur :p haha geintjuhh. Hier vertrekt iedereen zo langzamerhand op vakantie. Wij zijn zo ook hopelijk aan de beurt :) duurt niet zo heel lang meer.

Groetjes en ook aan de kalfjes
    Loes

• 07 Juli 2007 - 15:28

Dick:

heej geert-jan
    alles goed daar hier wel alleen het weer is nog aan de zwake kant ook al is het zomer.
    maar nog paar weken te gaan voor jou,. hoe is het werk daar.
    met mij gaat het ook goed en in de liefde ook..ik heb met myrna
    maar ik zie binnenkort wel weer als je thuis bent
    groeten uit volkel
    houdoe

• 09 Juli 2007 - 03:24

Rens Vd Elsen:

He Geert-Jan,

Dat ziet er allemaal vet uit daar in Canada. Vast een mooi avontuur. de groete hier uit Florida en we drinke wel weer een biertje als we terug zijn in het mooie Nederland.

Henny

• 09 Juli 2007 - 09:48

Fam Bos :

He Geertjan
    Wat een ervaring om zo in het buitenland je stage te mogen doen. Geweldig gewoon! Gelukkig heb je het prima na je zin. Leuk om je site te lezen, en de fotos te zien.. wat een ruimte daar! Geniet vooral ook nog van je laatste vakantie weken dadelijk met loes daar!

De groeten uit de Peel!!
    Harrie en Willemien Bos

• 09 Juli 2007 - 15:29

Tom Zwanenburg:

Ha die Geert Jan,
    Ik heb afgelopen week al een paar keer geprobeerd te reageren maar het lukte steeds niet. Maar echt beter dat het daar allemaal zo goed gaat. Hier gaat ook alles zijn gangetje. We hebben je alleen gemist vorig weekend @ Volleybalbal in Venhorst. Het was zeker een geslaagd feestje.

We hebben het er toen toevallig ook over gehad om weer een teamuitje te doen met dezelfde groep als vorig jaar en Wouter. Wederom toevallig kwamen we op het idee om te gaan paintballen. Kortom krijg je de kans om je kunsten te tonen! Maar ik zie je wel weer in het nieuwe volleybalseizoen en bij de training. Ik heb er in ieder geval zin in.

NOg een keer de groeten vanuit de Peel! Tom

• 09 Juli 2007 - 18:22

Mike En Stanne:

Hee Geert-Jan

Ik heb idd mn motorrijbewijs binne, is wel vet, een bietje rondtoure en hoef nie bang te zijn voor de politie net als op de brommer!! Ge het een mooi feestje gemist afgelope zaterdag, Heiveldenrock was weer geslaagd!! T word tijd da ge terug komt jonge, want ge mist veel te veel! Loes was pas bij ons geweest, mee naar lili en de bios geweest, kei gezellig! Nog veel plezier daar, en we zien je snel weer! groeten Mike en Stanne

• 10 Juli 2007 - 20:11

Ric:

Euj geert-jan,
    Mooi om te horen dat t daar goed gaat. Het wordt weer eens tijd dat je naar Nederland komt.
    En met mij gaat t ook goed. Verder kan ik wat bram zegt noch ontkennen nog bevestigen :P

Groeten
    Ric

• 10 Juli 2007 - 21:26

Fam. Berg:

Hallo geert-jan!!
    Jullie vader en moeder zijn bij ons en wij zijn nu een verhaaltje aan het verzinnen!!
    Leuk om te horen dat het goed gaat!!
    We wensen jullie nog een fijne tijd en veel plezier met de rodeo!!
    En tot snel op de meerkensweg!!

Groeten Fam. berg

• 02 Augustus 2007 - 15:08

Suus:

gefeliciteerd kerel!!!!!!!!! fije dag!

(K)