Weekend Off - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu Weekend Off - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu

Weekend Off

Door: Geert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Geert-Jan

29 Mei 2007 | Canada, Olds

van het weekend was ik voor de eerste keer off. (vrij) dar had ik gebruik van gemaakt. ik kon uitslapen. tot 8 uur. want de kinderen waren aan het spelen en het ontbijt was klaar. overdag heb ik de computer uit elkaar gehaald en mee naar het pony rijden geweest van de jongste dochter. ook heb ik s'avonds het gazon gemaait. rond 11 uur gingen we uit. we gingen met een auto vol nederlanders. johan hebben we ook opgehaald. we gingen naar red deer. daar was een country kroeg, het was best gezellig maar niet veel apparts. er was een dansvloer en iedereen deed op country stijldansen. daarna gingen we naar een soort disco ernaast. ik moest legetimatie laten zien. mijn paspoort had ik bij. dat was niet genoeg!! gelukkig had ik mijn rijbewijs ook bij dus kon ik binnen. het was daar wel erg mooi. iedereen had genoeg gedronken behalve ik natuurlijk. hehe. en we zijn flink losgegaan. rond een uur of 3 gingen we naar een wegrestaurant. daar hebben we nog een beetje gebuurt en gegeten. het was erg gezellig. ik kwam geert van de hurk, een andere stagiare hier ook nog tegen. daarna reden we naar huis toe. ik was bob dus ik mocht rijden. onderweg moesten we nog een keer stoppen omdat iemand ziek was geworden. haha. om half 5 kwam ik thuis aangereden en was jack al aan het melken. de dag erna werd ik om half 9 gewekt door de wekker want we gingen naar edmonton mall. een heel groot winkelcentrum. om half 10 was ik bij sjoerd en we gingen op weg. het was ongeveer 2.5 uur rijden. onderweg nog een keer getankt en naar tim hortens wat donuts halen. om een uur of 12 waren we in edmonton. het was een erg groot winkelcentrum en het was overdekt. we hebben rondgelopen en winkels gekeken. ik heb een shirt, schoenen en een volleybal gekocht. ook was er een overdekt zwemparadijs (zie foto's) erg groot dus ik ga nog een keer terug. er was een bad met een zeehond erin die trucks deed. ook liepen er echte flamingo's achter glas. we hebben ook mini golf gedaan. het was echt gigantisch daar. er was ook een plaats om te eten. daar waren wel 30 verschillende soorten eettentjes. mac donalds kende ik dus daar heb ik gegeten. alsof het nog niet genoeg was zagen we ook nog een kermis. om een uur of 5 zijn we terug naar huis gereden. nog een keer langs de mac gereden voor een ijsje. we waren allebei helemaal op. om 9 uur ben ik naar bed gegaan want de volgende dag stond ik om half 6 op om te werken.

de foto's hiervan zal ik er ook op zetten

Groeten Geert-Jan

  • 29 Mei 2007 - 10:18

    Anne:

    heej GJ
    das nou eens jammer dat je je zwembroek niet bij had, maar das te meer een goede reden om terug te gaan. Enne niet te veel dingen kopen :P dadelijk kan het niet meer in je koffer terug of je moet iets met onze loes kunnen regelen ;). ik ga nu weer gauw verder opletten op school, nog veel werk plezier.
    Weet je al wanneer je de volgende keer gaat??

    groetjes anne

  • 29 Mei 2007 - 11:31

    Loes:

    hey hey
    Ik ga wel met je mee terug :P, zoveel winkels kan ik natuurlijk niet ongezien voorbij laten gaan. En ik neem me bikini mee, dan kunnen we daar lekker gaan zwemmen. Maar ze hebben daar zoveel verschillende eettentjes, en dan kies je nog de mac ;)
    Groetjes

  • 29 Mei 2007 - 15:46

    Bart:

    eey geertjan ouwe rukker hoe is het daar heb je trouwens al een keer gereden op die crossers van de foto,s laat maar keer iets horen

    groeten

  • 29 Mei 2007 - 19:12

    Theo:

    Hallo GJ, leuk te lezen over dat winkelcentrum. Ik moest wel lachen, "ze hadden wel 30 restaurants, MD kende ik al, dus daar hebben we gegeten". Ik zou net denken. MD kende ik al, dus maar eens iets anders geprobeerd. Dat moet je volgende keer echt doen......... Doe je soms heel leuke ervaringen mee op.

    Groetjes
    Theo

  • 29 Mei 2007 - 19:16

    Christel:

    Goed zo!!! Een volleybal is altijd handig, kom je goed getraind terug en kun je meteen aan de slag!

    Groeten Christel

  • 29 Mei 2007 - 20:52

    Jo" Toenders:

    Hallo Geert-Jan,
    Wat een leuke site heb jij hier.
    Mooie verhalen en prachtige foto's.
    Wat een getuig hebben die canadezen, daar is nog wel wat op rond te crossen.
    Dat karretje waarmee je de kalveren drinken geeft, dat moest ik eigenlijk ook een hebben op de golfbaan is dat handig maar ook bij ons achter in het land.
    Ook het zwemparadijs in prachtig,maar hoe zit dat met de zwemsters. Ik hoor altijd van mijn familie dat bij veel canadezen het overgewicht zichtbaar aanwezig is.
    Enfin, veul plezier daar want dat hebben wij hier ook.
    Groetjes Jo".

  • 29 Mei 2007 - 21:36

    Peer En Door:

    Jaaaaa het laatste nieuws is er weer. Vanmorgen al weer vroeg gezien voordat we gingen werken ik dacht het is dinsdagmorgen wie weet !!!
    Zo vollybal gekocht, heb je daar ook een maatje of ga je ze het daar leren wie weet zit er nog een verborgen talent.
    Moet je nog wel een netje hangen is daar wel genoeg plaats op, 3 ha ha ha.
    Trouwens morgen is er in de peel een afsluitings toernooi missen ze jou talent.
    Leuk zwembadje golft het ook deze missen we op de foto.
    Veel kennissen en vrienden vragen hoe je het maakt in Canada dan wijs ik hun naar je site en dit vinden ze erg boeiend om te lezen.
    Groetjes weer tot de volgende keer ook met het weer je weet wel wie dit graag wil weten.
    Heel veel groetjes van Peggy.



  • 01 Juni 2007 - 01:55

    Michel Van De Wouw:

    Hey peer

    alles is goed dus daar ten zuiden van mij.
    als je nog n x naar edmonton gaat moet je naar mij komen ik zit er n half uurtje vanaf, maar we moeten nog n x afspreken dat we samen komen en wat leuks doen n weekendje, n x richting jou en dan iets in jou omgeving doen met z'n 4en uit onze klas en n x richting mij en dan kunne we naar Edmonton Mall gaan ofzo. We'll see

    groetjes Michel

  • 01 Juni 2007 - 08:21

    Eric Van De Wouw:

    Eej Geert- jan,

    Ik ben broer van Michel, ik heb in 2004 bij Familie Bertens stage gelopen, er is wel veel verandert in die paar jaar zeg pff. Leuk dat ik er zo weer van hoor.

    Het zou leuk zijn als ons Michel een keer bij Bertens komt kijken, kan ie zien wat een echt super bedrijf is!!!

    Nog veel plezier daar en doe de groeten aan Ad, Anja en de kinderen.

    Groeten en het zal zeker een leuke tijd worden daar in Olds.


  • 01 Juni 2007 - 13:56

    Eva:

    hej geert-jan
    zo te zien gaat alles goed daar dat is leuk want dan heb je straks veel leuke herineringen en leuke verhalen te vertellen.En dat zwembad kun je met loes bezoeken want die wil er zeker naar toe en dan regelen we wel een zwembroek
    nou nog veel plezier daar dat gaat vast wel lukke
    groetjes eva

  • 04 Juni 2007 - 17:19

    Het Thuisfront:

    Hier weer het thuisfront nieuws
    Het is prachtig weer veel zon en 26 graden dus weer om te in te kuilen.
    Peer heeft zaterdag het gras gemaait thuis en Nooien in Uden om het te hooien.
    Vandaag word er opgeduind en morgen ingekuilt Jeroen is mee aan het werk.
    Peggy heeft gisteren kampioenschappen gespeelt in Ruezel tevens was dit ook afsluitend zij zijn 3e geworden,volgend jaar gaat ze niet verder op zondag.
    Vandaag is ze met school op reis naar Londen tot donderdag.
    De karpoort is klaar we moeten nog wel klinkers leggen dit moet lukken voor 21 augustus.
    Opa en oma willen je weer graag een keer zien en wij natuurlijk ook zou dit lukken vrijdag laat in de middag.
    Morgen moet ik op gesprek in Heeswijk Dinther of ik daar de opleiding kan beginnen dus ben heel benieuwt.
    Nou dit was het weer voor deze week we kijken weer uit naar jou nieuws vooral met het weer voor peer, hij heeft zijn verwachtingen al uitgesproken

    Groetjes van het thuistaem

  • 04 Juni 2007 - 21:14

    Tinus En Elie:

    nou geert jan jij bent straks een hele ervaring rijker als je terugkomt.leuke site heb je.wij vertrekken woensdagmorgen naar portugal met albert en rian vrijdag weer terug . echt een bliksembezoek.nou geert jan geniet er nog mar effe van . groetjes

  • 06 Juni 2007 - 10:20

    Opa En Oma Van Kesse:

    Wij hebben je side bekeken en wij vinden dat je het goed getroffen hebt .Het is wel een echte brabantse keuterboertje ha , ha ha.Fijn dat Loes je komt opzoeken .Groetjes van Opa en Oma van Kessel .Doei.

  • 06 Juni 2007 - 13:50

    Geert Moeskops:

    hoi Geertjan. Ik sta hier met een kapotte schudder midden op de veghelsebrug. ik dacht ik kan we'll eens ff mailen. Zo te lezen heb je een leuke stage en die rupstrekker wil ik we'll ruilen tegen mijn JD.
    Groeten uit rooi

  • 06 Juni 2007 - 20:41

    Martijn:

    he geert jan mooi dat het daar goed gaat. ook al op stap geweest dus dat komt wel goed. mijn stage zit er weer bijna op ook super hier. maar goed de groeten en tot ziens

    groeten

  • 07 Juni 2007 - 16:48

    Henriette :

    Hoi Geertjan hier Volkel....
    ja kijk regelmatig hier hoor hoe je het maakt
    Mooi he muziek van Shania Twaen ;-))...leuk dat je weet dat ik dat wel leuk vind maar kan me voorstellen dat je liever in een disco zit...wat muziek betreft dan he ..
    jij verveelt je zelf echt niet daar ...ik geniet lekker mee van je foto's...
    nou ik blijf je volgen hoor tot het 21 aug. is
    Geniet ervan !!!enuhhhhh niks lekkerders dan de Mac haha

    Groetjes Henriëtte (Teuns mams)

  • 07 Juni 2007 - 20:31

    Pauline:

    Ha buurman
    eindelijk een keer tijd om een berichtje achter te laten! Wat dacht kan je hier het gras niet maaien doe je het daar maar!!!
    Geweldig wat ik zie op de foto's!
    Geniet van je tijd daar wij blijven zo mooi op de hoogte.

    Groetjes Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert-Jan

Dit jaar ga ik wederom op stage in het buitenland. Deze keer een heel andere kant op, namelijk tasmanië. Voor degene die willen, kunnen mijn belevingen volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 38296

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 28 Augustus 2010

Tasmanië

07 Mei 2007 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: