holiday in canada - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu holiday in canada - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu

holiday in canada

Door: Geert-Jan (en loes)

Blijf op de hoogte en volg Geert-Jan

17 Augustus 2007 | Canada, Olds

na een week werken zijn loes en ik op vakantie gegaan in het prachtige canada. na lang van ver af de rockies gezien te hebben zijn we er eindelijk een keer in geweest. we zullen maar bij het begin beginnen. het was een mooie zaterdag morgen. The VAN (je spreekt het uit als VENN) was al gepakt met luchtbed en al. we zijn onze reis begonnen met een 3 uur durende trip naar edmonton. daar aangekomen hebben we de van (een grote auto) geparkeerd en zijn we edmonton mall ingegaan. daar hebben we de dag doorgebracht in een zwembad. dat was echt gigantisch en dat staat al eerder op de foto's op deze site. savonds zijn we naar de nieuwe film van harry potter geweest en het laatste stuk in 3D. daarna zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats. die was erg snel gevonden. wie lieten hem staan op de parkeerplaats en daar hebben we heerlijk overnacht. de volgende dag hebben we de toiletten enzo van het bijliggende hotel gebruikt dus dat was makkelijk. die dag zijn we wezen winkelen in the Mall. (winkelcentrum). hoop nieuwe kleren gekocht en savonds zijn we op weg gegaan naar de rocky mountains. we hebben het niet helemaal tot Jasper gehaald maar net daarvoor op een camping geslapen. sóchtends lekker ontbijt en doorgereden naar jasper. (is een plaats, niet een persoon) daar aangekomen zijn we smiddags gaan paardrijden. erg leuk.... we liepen in een groep van 10 achter elkaar aan. de paarden deden dat elke dag dus als je erop in slaap viel kwam je nog op het goede punt uit. maargoed wel hoop natuur gezien. s'avonds zijn we nog beetje rond wezen rijden en daarna naar de camping. daar hebben we een kampvuur gemaakt. als echte survivals heeft de buurman ons geholpen met het aanmaken van het vuur. na 3 minuten was het weer uit en heeft loes het toiletgebouw ontruimt van wc papier. daarna hebben we het vuur aangekregen. erg romantisch want 10 minuten daarna gingen we slapen. erg veel eer van je werk. sochtens zijn we nog even downtown geweest en daarna wezen raften. dat was erg leuk. ook gezwommen in dat water maar het was maar 10 graden dus dat hadden we snel gezien. s'avonds zijn we weer uit wezen eten en daarna doorgereden naar wells gray park. onderweg hebben we op een camping geslapen zonder douche en toilet maar wel voor 14 dollar. er zat een gat in de grond en daar kon je je behoefte doen. maargoed volgende dag doorgereden naar wells gray park. daar hebben we watervallen en mooie natuur gezien en smiddags zijn we wezen kanoén. savonds zijn we weer terug gereden richting jasper. onderweg nog geslapen in valemount. het was die nacht erg koud in de van. ijspegels hingen aan loes haar neusje. de dag erop vervolgden we onze tocht naar jasper. we hebben toen de weg naar banff genomen. echt een prachtige route. veel gezien maar dat zie je wel op de foto's. veel watervallen, bergen, gletsjer waar we op gelopen hebben, wilde dieren, meren en noem het maar op. we hebben ook lake louise gezien maar het was erg regenachtig toen dus dat was jammer. we zijn doorgereden naar banff en daar hebben we ovrnacht. de dag daarna was het nog slechter weer en zijn we naar een winkelcentrum geweest en een beetje rondgelepen, en de was gedaan. daarna naar de hot springs gegaan. dat is warm water van 70 graden dat uit de bergen komt en dat word afgekoeld tot een aangename 40 graden om lekker in te badderren. die zelfde avond zijn we richting een ander park gegaan om te quad rijden maar dat is niet doorgegaan omdat we die nacht er slecht geslapen hadden en de rodeo in olds zouden missen dus we zijn terug naar olds gereden. tevergeefs want de rodeo hadden we toch gemist. we zijn toen naar calgary gereden en daar de stad bezichtigt. daarna terug naar olds want er was een feest van de rodeo. het was erg gezellig. om melkenstijd waren we thuis en toen heb ik sjoerd mee aan de gang geholpen want die was nog na aan het "genieten" van het feest. toen lekker naar bed want om 1 uur begon de rodeo al. dat was erg mooi om mee te maken. de dag erop ben ik weer aan het gegaan en dinsdag zijn we begonnen met inkuilen van de gerst. nu is het donderdag en zit alles erin. nog een paar dagen en dan zit het er weer op. we houden jullie op de hoogte. Vragen? stel ze gerust

• 17 Augustus 2007 - 06:33

Dodorthe:

Leuk weer eens iets van jullie te zien en te lezen jammer dat het weer niet helemaal meezat maar toch nog veel leuke dingen gezien en gedaan. Nu de vraag hebben jullie nog een beer gezien en een vraag van ons pap zijn de campings duur.
    groeten en een kus van ons allemaal

Dorothe

• 17 Augustus 2007 - 07:15

Eva:

heee
    zo te horen hebben jullie het wel goed! maar dat is ook de bedoeling ;)
    ik heb geraft in frankrijk maar in canada zal het er wel heftiger aan toe gaan en ik vond het in frankrijk al eng
    ik vind ook dat de cowgirl hoed loes wel erg goed staat hoor en die eekhoorns zijn daar wel tam dat wil ik ook wel wamt wij hebben een eekhoorn in de
    notenboom gekregen maar ik zie hem nooit
    maar ik spreek jullie snel weer want jullie zijn alweer bijna thuis
    xxx eva

• 17 Augustus 2007 - 13:02

Peer En Door:

ha
    mooi te zien dat jullie het zo goed gemaakt hebben veel gezien en weer veel geleerdt.Het leken dus z'n overnachtingen als in de robinson ielanden en wie krijgt nou dat vuurtje aan.
    Dus de gerst zit erin en je tand ook weer.
    Nou het is ook mooi geweest bijna ruim 3 maanden weg.
    Hier doen we volgende week inkuilen we zitten op je te wachten het is mooi gras met veel klaver.
    Tot over een paar dagen.

gr van het thuisfront.

• 17 Augustus 2007 - 13:16

Ric:

Mooi stukje gj.
    Ik had een vraagje: Wanneer kom je precies thuis? Ik had namelijk van Cees gehoord da jullie binnenkort weer naar school moeten.

• 17 Augustus 2007 - 19:11

Geert-Jan En Loes:

hallo theo en dorethe. we hebben jammer genoeg geen beer gezien. en de campings waren niet zo duur. 25 dollar met douche en 15 zonder. en ric ik kom 21 augustus thuis.

• 17 Augustus 2007 - 21:33

Dorothe:

gezellig om zo met jullie in kontakt te komen, voor mijn gevoel zijn jullie al eeuwen weg. het leven begint hier weer een beetje normaal te worden alleen jullie ontbreken nog tot dinsdag op schiphol gr. en kus mama

• 18 Augustus 2007 - 22:03

Coby:

Heeej Loesje en GJ

Zo te lezen hebben jullie het heel erg naar jullie zin daar!!! Nog een paar daagjes en dan weer naar huis. Ja loes en nu komt het, dan moet je toch weer aan werken gaan denken. Dus of je mischien donderdag al wil werken! Dan kan ik mijn zusje uit gaan zwaaien op schiphol, ze gaat dan namelijk voor 3 maanden naar Nieuw Zeeland. Je moet er maar even over na denken of je dat wil. Maar voor nu nog heel veel plezier de laatste daagjes.

xxx Coby