Queensland - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu Queensland - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu

Queensland

Door: Geert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Geert-Jan

15 Juni 2010 | Australië, Charters Towers

Dag iedereen,

Na een rustige nacht in Cairns zijn we op zoek gegaan naar onze camper. Volgens de receptioniste van het hotel waar we verbleven lag dit een paar straten verderop naar het noorden. Met al onze bagage en koffers hebben we twee kilometer gelopen om tot de ontdekking gekomen dat ze ons naar een ander bedrijf met gelijkwaardige campers had gestuurd. Na het gevraagd te hebben aan voorbijgangers hebben we heel de weg terug gelopen en was onze camper te vinden om de hoek van het hotel. Op de website stonden mooie campers die er op foto’s netjes uitzagen. Dat viel reuze tegen maar voor 40 dollar per dag had ik misschien ook niet al te veel moeten verwachten. Er zijn een paar gebreken aan de camper. Er zijn verschillende sleutels voor verschillende deuren, in de ochtend duurt het starten vrij lang, de schuifdeur gaat erg lastig open, het bed is erg stug enz. enz. maar het rijd en doet verder wat van hem gevraagd wordt.
Na de camper gehaald te hebben zijn we naar Port Douglas gereden. Een heel mooi netjes en duur dorp. De route die ik gepland heb is na een paar uur al in de prullenbak verdwenen want toen we het strand zagen wilden we wel een paar dagen blijven. Ook het dorpje zag er heel leuk en luxe uit. We hoorden van mensen naderhand dat stellen hier heen gaan om te trouwen of mensen met heel veel geld hier komen. De eerste dag hebben we heerlijk op het strand gelegen. In de zon met palmbomen op de achtergrond. Er was een stukje zee afgezet met netten waar je kon zwemmen want het kwallenseizoen was nog net niet voorbij. En hier zwemmen niet gewoon kwallen maar kwallen die je tot een pijnlijke dood kunnen steken. In het afgezette stuk was het lekker zwemmen met redelijk hoge golven. De dag erop hebben we dit nogmaals herhaald. S’avonds zijn we naar het dorp gegaan en hebben onder het genot van een drankje naar live muziek geluisterd.
De dag erop zijn we gaan snorkelen in het Great Barrier Reef. Dit was een onzettend mooie belevenis. Op het moment dat we onderwater gingen kwamen er allerlei vissen met verschillende soorten kleuren te voorschijn. Nooit gedacht dat er onderwater zo veel leven zou zijn. We hebben met een onderwatercamera wat foto’s gemaakt. Hopen dat deze gelukt zijn. We hebben heel de dag gesnorkeld en onderwater gekeken. Je raakt gewoon niet uitgekeken. Op de boot hebben we ook een lunch gehad en tropisch fruit gegeten. Daarna weer zeeziek naar huis want de boot golfde flink heen en weer. S’avonds hebben we nog bij een restaurant gegeten omdat we door onze voedselvooraad heen waren. Het was niet erg speciaal maar kosste 80 dollar.
Volgende dag vroeg op zijn we onze weg vervolgd naar Cape Tribulition. Onderweg zijn we gestopt bij Mossman Gorge. Een stuk door het prachtige Daintree regenwoud gelopen en de mossman River gezien. Rond de middag kwamen we aan in Cape Tribulition. Het meest noordelijke puntje van queensland waar je zonder 4 wielaandrijving kunt komen. Een strand wat je van de plaatjes kent. Aan de ene kant de palmbomen en regenwoud, aan de andere kant de heldere blauwe oceaan. Onze survivalskills hebben we meteen benut door in een palmboom te klimmen, een kokosnoot eruit te halen, deze met een stuk hout en onze spierballen open te krijgen, waarna we deze op een boomstam met uitzicht op de oceaan leeg hebben gedronken. (niet dat het smaakt maar het gaat om het idee). Daarnaast hebben we nog een stukje mangrove bekeken.
Op terugweg zijn we langs de bekendste krokodillenrivier gereden. Met het geluk aan onze zijde konden we nog net het laatste boottochtje meepikken. Een uur lang hebben we op de Daintree River rondgevaren met een gids. En of het geluk nog niet op kon hebben we ook nog de grootste wilde krokodil van het gebied zien liggen die maar een paar dagen per week zich laat zien.
Op het einde van de dag hebben we de koers ingezet op het binnenland, de Atherton Tablelands. Door de bergen zijn we in het donker op een camping aangekomen waar we de hele avond bij een kampvuur hebben gezeten met een Australisch echtpaar.

Al met al weer een paar ontzettend mooie belevenissen meegemaakt. We hebben het nog steeds hartstikke naar ons zin en verbazen ons dat de camper het nog steeds goed doet.
Bedankt voor jullie reacties die jullie achter laten. Erg leuk om deze te lezen.

• 15 Juni 2010 - 01:20

Frank:

Jullie zien echt veel in hele korte tijd! leuk om beetje bij te houden en ook eigenlijk terug te kijken naar australie voor mij dan toch. Nog heel veel plezier voordat het echte werk begint

gr, Frank

• 15 Juni 2010 - 04:26

Hans, Esther En Mike:

goh, wat een gave camper!!haha. leuk jullie verhalen/belevenissen te lezen. veel plezier nog.

groetjes esther

• 15 Juni 2010 - 07:40

Anne:

Whahahaha wat een camper!!! Super leuk dat vergeet je nooit!
    Later meer!

• 15 Juni 2010 - 09:40

Mark Janssen:

Hahah sjieke camper geert-jan jij hebt wel een super vakantie daar he haha nog veel plezier
    groetjes

• 15 Juni 2010 - 14:15

Dorien:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Ziet er goed uit daar:) En die camper is inderdaad geweldig. Geniet er samen van!!

Greets x Dorien

• 15 Juni 2010 - 16:02

HIlde:

Hey !
    Het lijkt wel nep allemaal:P haha maar echt vet.. denk dat ik ook maar een ticket naar australie boek:P ;) Sponseren jullie? x

• 15 Juni 2010 - 17:58

Theo:

Echt goed besluit om je reis spontaan aan te passen. Je moet kiezen en kunt niet alles zien tenslotte. Jullie maken veel mee in korte tijd. Geweldig.
    Leuke Camper trouwens, dat zul je je langer herinneren dan een luxe camper.
    Groetjes

• 15 Juni 2010 - 18:37

Peer, Door En Peggy:

Ik heb op internet gekeken naar de Great Barrier Reef ziet er echt geweldig mooi uit zeker als je er nog tussen door zwemtlijkt me fantastisch.
    Ik vind het wel een gave camper als jullie de naam van de beatels horen denken jullie maar aan een ding ??
    Goede reis verder.

• 15 Juni 2010 - 19:14

Anne:

Heej heej,

zo nu had ik wat meer tijd om te lezen en jullie fantastische verhaal te lezen. Ik zou zo graag in jullie schoenen staan met wat jullie deze dagen allemaal hebben gezien! Krokodillen, vissen, leuke stranden, speciale bomen echt super vet!

Hebben jullie al een beetje wat van het wk kunnen genieten? hier in nederland is de koorts flink gestegen. Verder is het erg druk met BO en nog een 2 weken erg super hard doorwerken. Hopelijk gaat het goedkomen.

Veel plezier nog en geniet er lekker van!!!

Toevallig nog geen trouwplannen gekregen na het zien van zo'n trouwdorp en een super vette vakantie? :P

Kus Anne

• 15 Juni 2010 - 20:07

Margo:

Heyhey,

Wat een gave camper zeg, hahaha kei stoer...
    En super leuk om te lezen zeg wat jullie allemaal meemaken!!

Heel veel plezier verder samen, ben benieuwd naar jullie volgende avontuur ;)

Groetjes Margo

• 16 Juni 2010 - 12:50

Henk:

jan ja inderdaat un gaaf wagentje jammer van het opschrift had eigenlijk the rolling stones op moeten staan ! ben ik fan van maar dat is maar flauwekul.ik zie dat jullie het harstikke naar je zin hebben geniet er van groetjes henk