Second week - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu Second week - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu

Second week

Door: Geert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Geert-Jan

25 Mei 2007 | Canada, Olds

de tweede week is weer voorbij. alles begint nu een beetje te wennen en je weet ongeveer je plek binnen het bedrijf. elke morgen sta ik om half 6 op en dan ga ik de koeien omjagen zodat de gene in de melkstal door kan gaan. daarna de kalveren voeren. smiddags nog een keer en savonds ook weer om het melken heen en kalveren voeren. daartussen vanalles. in het begin van de week was het heerlijk weer 20 graden en zon. dat begon langzaam aan beetje te veranderen het werd steeds kouder totdat ik vanmorgen wakker werd en uit het raam keek. er lag 10 cm sneeuw. op 24 mei!! de bomen stonden net in bloei terwijl de helft van de takken weer afbraken door het gewicht. smiddags ging het nog even door met sneeuwen maar gelukkig werd het minder en het begon te smelten. het was wel een raar gezicht zo laat nog in het voorjaar.

in het gezin word ik ook goed opgenomen. met de vrouw kun je goed praten ze is heel begripvol en de man kun je wel mee lachen. de kinderen vragen altijd mee te spelen. dan spelen we in de kelder die erg groot is mini hockey. met kleine sticks op je knieen partijtje tegen elkaar. dat is wel grappig

van het weekend gaan we voor de eerste keer weg. sjoerd en ik gaan waarschijnlijk naar edmonton mall. dat is een groot winkelcentrum met ongeveer 800 winkels dus gaan we shoppen. (lijke wel een stel meiden)

wat er nog allemaal meer gebeurt. met anja heb ik veel in de moestuin gewerkt. nu weet ik ook hoe je aardappels, sla wortels, uien enzovoorts moet planten. je leert elke dag. de melkstal heb ik helemaal schoongespoten met de hoge drukspuit. dat geeft wel een voldaan gevoel als het klaar is. ook zijn we een paar keer naar de buurman geweest. ook een nederlander met een canadesche vrouw. daar buurten we dan een beetje over vanalles en nogwat. ik zal ook nog wat nieuwe foto's toevoegen van het bedrijf en de sneeuw.

groeten geertjan

  • 25 Mei 2007 - 12:45

    Nathaly!:

    Eej Neefje!

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt!! haha wat grappig die sneeuw! Jij hebt sneeuw op 24 mei, en ik heb lekker de hele middag in het zwembad gelegen.. (met mike gespeeld) Ook leuke foto's joh!! Heel plezier verder.. En proficiat met je mama, die is vandaag jarig!
    Tot snel weer..!

    Liefs Kus Nathaly (en de rest natuurlijk)

  • 25 Mei 2007 - 13:06

    Anne :

    heej GJ

    kei leuk man wat jij allemaal meemaakt. Nu gaat het allemaal nog misschien een beetje langs je heen hoe bijzonder deze tijd is, ook al moet je je allerliefste Loesje missen ;), maar hoe langer je dadelijk thuis bent hoe bijzonderder het wordt. Ik heb dat ook, ik vond het in Mallorca helemaal niets. Ze konden me niet verstaan, ik kon niet veel duidelijk maken wat ik wilde, niets werd geregeld als ik vroeg, steeds kreeg ik als antwoord doen we morgen, doen we morgen. Maar als ik er nu over terug denk hoe lekker die tijd was, altijd mooi weer. Dat heb jij dan misschien iets anders maar sneeuw is ook kei leuk. En op een gegeven moment ben je gewend aan dat ritme, oke dan doen we dat morgen. Heerlijk zonder stress. Maar je leert er iig een hele hoop hoor ik wel. Jij kunt dus later ook wel je eigen moestuin starten. Misschien kun je je eigen slag er nog wel uit slaan ;) ons loes helpt dan wel mee weet ik zeker.
    En 800 winkels, ik wens je veel winkelplezier, dat red je nooit in 1 dag. Maar als Loes komt wil die dat vast en zeker ook zien. Voor mij maak je maar foto's maar zoiets zie je hier dus nooit dat kan alleen maar in canada en amerika waar alleen groot groter grootst telt. Veel plezier nog voor week 3, ik kijk er al weer naar uit voor je volgende verhaaltje, lijkt wel een soap die ik persee moet volgen, haha tot volgende week soapster!!

    Groetjes anne

  • 25 Mei 2007 - 15:14

    Loes:

    Hey schat,
    sneeuw jonge jonge, ik dacht dat ik het verkeerd gelezen had. Wat een leuke ervaring. Fijn dat je nu zo goed opgenomen wordt in de familie. Eva en ik spelen wel een keer echte hocky met je oefen dus maar goed :P
    En wat een hoop winkels, ben benieuwd of ze je maat hebben. Ik zou het allemaal graag is willen zien. Met die foto's kan ik me wel een mooie voorstelling maken hoe het daar eruit ziet. Kijk er elke dag op of er iets bij staat.
    Kusjes Loes

  • 26 Mei 2007 - 06:47

    Peer En Door:

    Dag Geert-Jan
    Wij zitten hier achter het huis mijn verjaardag te vieren met 25 graden op 25 mei en jij zit in de sneeuw wel heel bijzonder.
    Leuk weer het laatste nieuws te lezen je was wel erg laat deze keer maar ik had begrepen dat je door de sneeuw geen internet verbinding had.
    Dat word dus van de zomer eigen teelt eten we zijn benieuwt of onze moestuin een betere productie levert als de moestuin in canada dit omdat ons pap deze week de uien ook heeft gezet en de aardappelen een week geleden.
    Veel plezier in Edmonton je zult zeker eerst wel uitslapen als dit je eerste vrije dag is.
    groetjes.

  • 27 Mei 2007 - 13:40

    Loes:

    hey liefje, je krijgt de groetjes van opa en oma van de riet, en de groetjes van opa en oma van Kessel. Ze zijn elke keer zo benieuwd hoe het met je gaat. Als ik aan het werken ben bij de AH, en ik kom bekende tegen dan vragen ze altijd, hoe is het met geert-jan. Ik vind dat wel grappig hoe iedereen toch met ons begaand is.
    Groetjes

  • 27 Mei 2007 - 17:17

    Opa Oma Rooi:

    geertjan je bent al 20 dagenin canada het al af wij kijken elke dag op dekalender en zetten een steepje dan gaat het vlugger je maak het goed lezen wij geniet ook van want die kans krijg je niet elke dag om naar canada te gaan opa zit bij zijn visjes te kijken oma heeft er een paar bij gekocht dan ziet hij ze weer rond zwemmen oma heeft dit zelf getyptzonder dat er iemand bij is knap he voor een oude oma maar ik vind het fijn dat wij je zo berijken kunnen maak het goed en gezelleg goed eten en slapen en werken groetjes van opa en oma en kusjes van ons geertjan houdoe

  • 28 Mei 2007 - 20:17

    Suus:

    Hee Geertjann!!!!

    Super, da je ut daar goed na je zin heb!! :D
    Kwou ff zegge dat ik ut egt leuk vond da je meh me verjaardag ff belde.. :D
    Heel attent ;) haha!!
    Naja heeel veel plesier nog daaro (maar zo te leze komt da helamaal goed!!)

    Kus Susieejj

    p.s: Met mun nieuwe baan komt t ook helemaal goed, kheb bij 2 salons werk aangebode gekrege dus da komt ook helemaal goed!! haha kdenk k laat t je ff wete..

  • 04 Juni 2007 - 17:32

    Het Thuisfront:

    Weer nieuws deze week niet veel.
    Peer heeft deze week zijn oren uit laten spuite de laatste weken moest ik harder praten en ik prate altijd binnens monds je kent dat wel.Je wilt nou niet weten hoe vlug iets gebeurt is voordat ik het vraag, nu hoort hij dus ook weer de lucht gaatjes bij de tepel voering enz enz.
    Trap in is hier 2e pinksterdag langs gefietst het was echt een gekkenhuis op de meerkensweg. We zijn die dag ook met opa en oma gaan rijden hadden hier echt van genoten langs de maas naar Well ja wel,en daarna nog ergens gegeten.
    Dit was het weer tot vogende week.

    Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert-Jan

Dit jaar ga ik wederom op stage in het buitenland. Deze keer een heel andere kant op, namelijk tasmanië. Voor degene die willen, kunnen mijn belevingen volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 38298

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 28 Augustus 2010

Tasmanië

07 Mei 2007 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: