The red centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu The red centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu

The red centre

Door: Geert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Geert-Jan

08 Juni 2010 | Australië, Alice Springs

Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in “The red centre” van Australie, Alice springs.

Dinsdag avond zijn we vertrokken vanuit Amsterdam naar Frankfurt. Deze vlucht duurde ongeveer een uurtje dus was een mooi opwarmertje. Rond middernacht zijn we vertrokken vanuit Frankurt naar Singapore. Aan boord hebben we goed gegeten en ook redelijk geslapen. De eilandjes voordat we in Singapore aankwamen waren vanuit het vliegtuig erg mooi. Na 12 uur zijn we eindelijk in Singapore aangekomen. Hier hebben vanuit het vliegveld een kleine indruk van de stad gekregen. Mooie palmbomen en mooi weer met heel veel verschillende soorten mensen. Na deze korte stop gingen we weer aan boord om weer 7 uur te vliegen naar Sydney. In Sydney hebben we nog 3 uur gewacht waarnaar we een 4 uur lange binnenlandse vlucht hadden naar Alice springs. We waren toen ook wel redelijk uitgeput. Een beetje nutteloos voelde de laatste vlucht wel omdat we tijdens de vlucht naar Sydney ook recht over Alice springs heen vlogen. Als ze ons even gedropt hadden zou dit een uurtje of 10 hebben kunnen schelen. Maar wel erg mooi om de woestijn zo van bovenaf te zien. Al met al zijn we ongeveer 38 uur aan het reizen geweest.

Op het vliegveld van Alice springs aangekomen zagen we al meteen een spin van zodanig formaat waarvan Peggy het wel warm zou krijgen (Wij ook wel trouwens). Ook de vogels hadden verschillende kleuren en maten. Vanuit het vliegveld zijn we met een shuttle bus naar onze bestemming gebracht. Toen hebben we al van verschillende mensen gehoord dat we ons niet al te druk hoeven te maken. “No worries mate” is hier toch wel de afsluiter van bijna elke zin.

Over een paar dagen zetten we weer een nieuw verhaal op de site want we zitten nu in de Mc Donalds waar we maar 20 minuten gratis internet hebben.

Greetz from Australia

• 08 Juni 2010 - 03:26

Esther, Hans En Mike:

Hoi Geertjan en Loes,

en was de mc donalds lekker!! haha. wat zullen jullie geslapen hebben na zo'n lange vliegreis. geniet van jullie reis, en we wachten op jullie volgende verslag...

groetjes uit veghel x

• 08 Juni 2010 - 10:38

Suzan Bos:

Heey Loes en Geertjan!!
    Jeetje wat een reis zeg!! Haha En dan zijn ze eindelijk in Aussie zitten ze alweer bij de Mac! :P haha! Naja heeeel veel plezier samen in "the red centre". Hebben jullie al een bezoek gebracht aan Ayers Rock?!
    Ben zooo jaloers! Geniet ervan samen,, en goede reis verder naar het Zuiden!! Owja mochten jullie Wilma tegen komen,, doe dr de groeten ;) haha!
    XX Liefs Suus

• 08 Juni 2010 - 10:54

Peggy:

Halleuuu!

Veel plezier in alice springs! Ben benieuwd naar de foto's van de stad daar. Haha en de foto van de spin van zodanig formaat waar ik het warm van zou krijgen ;)
    Ik heb trouwens ook leuk nieuws voor jou, je zult het niet geloven, maar ik heb vanacht om 4 uur met papa in de stal gestaan, ik mocht bij de bevalling van een koetje assisteren, op eigen initiatief, omdat mijn raam open stond, ik toch al wakker was van het gevloek wat uit de stal vandaan kwam ;)
    Het kalfje was helaas overleden, volgens papa zou het kalfje al een dag dood geweest zijn. dat was wel wat minder.
    Maar volgens mij heb ik nu wel een beetje een trotse broer ;)
    En Ohja! over bijna een maand ga ik ook op vakantie, naar Egypte, hurghada! Suus en ik met ze 2en. Heel gaaf!

We horen weer van elkaar!
    Groetjes aan Loes!
    Liefs, Peggy

• 08 Juni 2010 - 14:33

Dorian:

Gelukkig hebben ze op de zonnebloemboot ook een internet verbinding zodat ik jullie kan blijven volgen.
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen en de foto's te zien.Verders weer een goede reis en tot horens.

• 08 Juni 2010 - 14:55

Anne:

Heej daar,

Leuk om te horen dat jullie lekker aan het genieten zijn! Zo op de foto's te zien is het landschap zeer anders en kunnen jullie genieten van de laatste zonnestralen voordat jullie weer de winter ingaan. Hier is het weer maar benauwd en regenachtig met wat zon tussendoor.
    Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe verhaal!!

Kus Anne

ps wel relaxed dat je rustig aan kunt doen en lekker in de mac kunt internetten.

• 09 Juni 2010 - 15:00

Oma En Opa Van Kess:

Hallo luitjes .via theo heb ik het overzicht ontvangen van jullie reis verslag .Ziet er heel leuk uit Gezien dat Loes al met de plaatselijke bevolking heeft kennis gemaakt.Heel veel plezier en een heel prettig verblijf inhet verre tasmanie .groetjes opa en oma van kessel

• 09 Juni 2010 - 18:01

Theo Vader Van Loes:

Vanochtend vernomen dat ze in Port Douglas zitten. Tjonge jonge wat een mooi strand in Port Douglas..........geweldig