De reis - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Olds, Canada van Geert-Jan Zutven - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Geert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Geert-Jan

09 Mei 2007 | Canada, Olds

Vanochtend zijn Loes en ik om 8 uur opgestaan en hebben gegeten en nog wat spulletjes bij elkaar gepakt. Het regende eindelijk weer sinds 6 weken. Dus dat was erg gunstig. Om ongeveer 10 uur zijn we aangereden naar schiphol. We reden met twee auto’s. Loes, peggy en Jeroen reden met mij mee. Toen we op schiphol aankwamen zijn we meteen in gaan checken. We kwamen er ook achter dat het vliegtuig vertraging had door een technisch mankement. Om ongeveer 12 uur waren we klaar met inchecken en gingen we ergens in een restaurant zitten. Ik was erg onrustig omdat we eigenlijk al afscheid hadden genomen maar nog 2 uur moesten wachten. In het begin ging de tijd erg langzaam maar daarna heb ik eventjes liggen dutten en toen was het al bijna 2 uur. Toen kwam het vervelende moment. Het afscheid nemen was het moeilijkste van allemaal. Onderweg naar de gate kwam ik een meid tegen die ook naar canada op stage gaat. We hebben mooi een beetje gepraat over het boerengebeuren en over van alles en nog wat. De tijd ging daardoor gelukkig een stuk sneller want voordat we het vliegtuig in konden moesten we ook nog 2 uur wachten. Een uur voor vertrek moest ik door de douane. Daar had ik geen problemen. Eenmaal in het vliegtuig voelde het al een stuk beter. Ik was beter op mijn gemak en de reis kon beginnen. Om half 6 vertrok het vliegtuig. Ik had een plaats achter het raam. Na een half uur kregen we lekkere spaghetti bolognese. Die smaakte wel goed. De service is wel goed. In het vliegtuig heb ik ook een kaart in moeten vullen met een paar vragen. Dat ging over alcohol en sigaretten. Deze kon je kopen maar je moest er voor betalen enz.. ook stonden er twee vragen over de Farm in. Er werd gevraagd of je de laatste 14 dagen een boerderij bezocht hebt en of je er een gaat bezoeken. Ik heb bij beide ja ingevuld want eerlijkheid duurt het langst. Het uitzicht was op sommige momenten ook erg mooi want het was erg bewolkt. Vooral boven Groenland was het erg mooi met heel veel ijsrotsen en sneeuw. De plaatsen in het vliegtuig zijn niet erg groot maar dat is niet zo heel erg want ik zit naast het raam en in de stoel naast mij zit niemand. Ruimte genoeg dus om lekker even een dutje te doen. Na nog een paar uur in het vliegtuig te hebben gezeten kwamen we boven canada. Je kon de vierkanten al zien. Ook kon je zien dat het er goed geregend had. Er stonden grote plassen op het veld. Na acht en half uur landen we eindelijk op het vliegveld van calgary. Ik was helemaal zenuwachtig om door de douane heen te komen. Dat alles was gelukkig helemaal goed gegaan en toen kwam ik aan in de aankomsthal waar ik iemand moest zoeken die ik nog nooit had gezien. Na 10 minuten rondlopen kwam er iemand aangelopen tussen de menigte door. Ze had een briefje bij en daar stond toevallig mijn naam op. Dat kwam goed uit want ik was bang of ze me niet vergeten waren. De buurvrouw van mijn stagebegeleiders kwam me halen. Natuurlijk reden we in een onbeschofte Ford truck (net als iedereen heeft hier) naar mijn bestemming toe. Toen ik daar was keek ik eens rond en ik zag de Rocky Mountains liggen. Het leek wel op 10 kilometer afstand maar er werd me verteld dat ze 200 km hier vandaan liggen. Ik heb bij aankomst kennis gemaakt en daarna gegeten. Na het eten heb ik ook buiten nog even rondgekeken en daarna ben ik naar bed gegaan. Volgens Nederlandse tijd lag ik pas om half 8 s’ochtends in bed. Een dag van ongeveer 24 uur.

  • 09 Mei 2007 - 06:35

    Peer En Door :

    Gave auto wel iets voor mij.
    Toen we opstonden zijn we samen jou verhaal gaan lezen,leuk Geert-jan.
    Heb je al op die 150 cc gereden wel kaasje voor jou.
    Hier is alles oké.
    groetjes

  • 09 Mei 2007 - 08:30

    Loes:

    Leuk om te zien!
    Je krijgt de groetjes van Oma en Opa van de Riet, ze waren erg benieuwt hoe het met je ging.
    X-jes

  • 09 Mei 2007 - 09:52

    Hey Geert-Jan:

    Mooi dat je die lange reis ook hebt door staan zonder moeite( net als bij vorig jaar). Geniet maar van deze mooie tijd die komen gaat, want dat heb ik ook gedaan en doe de groetjes maar daar en zeker aan mijn broer Henri.

    De groeten van Geert-Jan van de Wassenberg.

  • 09 Mei 2007 - 11:14

    Pieter:

    Mooi dat de reis goed is gegaan, laat ze daar maar eens zien wat je allemaal met zo'n motor kan!! pas wel op voor je arm :P

  • 09 Mei 2007 - 11:14

    Pieter:

    Mooi dat de reis goed is gegaan, laat ze daar maar eens zien wat je allemaal met zo'n motor kan!! pas wel op voor je arm :P

  • 09 Mei 2007 - 11:20

    Anne En Wouter:

    heej GJ

    leuk om te horen dat alles goed is gegaan. Toch heel wat zo'n reis. Ook leuk al die foto's en wij hopen dat je het erg naar je zin zal hebben.

    groetjes anne en wouter

  • 09 Mei 2007 - 12:16

    Dorothé(accordeon):

    Hoi Geert-jan,
    leuk die site, ben nu op de boerderie en ben je ouders aan het troosten, (missen je nu al), alles goed, leuk die foto's
    Hoop dat je een ontzettende leuke tijd gaat beleven.
    groetes en tot schrijvens.
    Dorothé

  • 09 Mei 2007 - 15:00

    Jeroen :

    Hey Geert-Jan kijk goed en wel aangekomen en ik hoorde da de reis goed verlope was. Op de foto's zie ik ook mooi materiaal dus da zal wel goedkome. Misschien kennen die mensen daar familie van de Broek wel volgens mij zitte die daar ook in de buurt. Morgen dus donderdag heb ik mijn laatste dag bij jullie dus ik spreek jouw vast nog wel een keer succes en de groeten Jeroen

  • 09 Mei 2007 - 15:21

    Nick :

    Heej kerel
    Mooi dat je goed aangekomen bent.
    Zo aan de foto's te zien kun je eigen daar goed vermaken.
    Fijne stage en maakt der wat moois van!!

    gr Nick

  • 09 Mei 2007 - 18:32

    Sjan En Niels:

    skonne auto (zoiets hebbe wij ook)
    wel mooi daar ofnie? best lompe tractors daar :p
    hele fijne tijd toegewenst!
    houdoe

  • 10 Mei 2007 - 07:43

    De Buurman:

    He Geert-Jan,

    Indrukwekkend al deze foto‘s. Ik zal je site regelmatig bekijken. Have a good time!

    Jeroen Vissers

  • 10 Mei 2007 - 07:46

    Theo & Dorothé:

    Hallo GJ, leuk te lezen dat je reis goed is gegaan. Ondertussen hebben wijzelf maar een kaart van West Canada gekocht. Nu weten we precies waar Olds te vinden is. Eignenlijk vlak bij Calgary. Inderdaad prachtig om de Rocky Mountains te kunnen zien. Dat is echt bijzonder. In de verte bergen zien. Dat is in Nederland wel anders hé. We zullen je site goed volgen. Als je vragen etc hebt laat maar weten. Misschien kunnen we vanaf hier ermee helpen!. Mooie grote boerderij op de foto's zeg. En wat een grote trekker. In Canada zal het ook wel groot groter grootst zijn.

    Groetjes
    Theo & Dorothé

  • 10 Mei 2007 - 08:54

    Peggy En Jeroen:

    Gittjann!

    Het zal inderdaad wel even wennen zo 3 maanden zonder jou. vooral hier thuis! we zulle je misse!.. maar heeeel veel plezier en succes daar op je stage!

    Groetjes en kusjes!
    Peggy en jerrune

  • 10 Mei 2007 - 15:25

    Eva:

    hej geert-jan
    veel koeien man! ik hoop dat je het naar je zin hebt en die honda vind ik wel iets voor jou ;)
    gr eva

  • 11 Mei 2007 - 15:33

    Christel En Sjoerd:

    en Bente ook, maar dat paste niet meer op de regel (dit hoort dus nog bij de aanhef, naam:.....) Kan jehet nog volgen?

    Nou dan onze reactie: Kei skon, zo dichtbij de bergjes..haha, bergjes?? Reuzebergen zijn het volgens mij! LIjkt me echt geweldig om daar te mogen zijn (helaas moet er ook gewerkt worden!)
    Succes met je stage!

    O ja, klein verzoekje, niet lullig bedoeld: maar kun je af en toe een entertje invoeren, dat leest iets gemakkelijker!

    Ga ik nog even de foto's bekijken, want ik zie nu pas dat er ook foto's zijn (niet dat ik verstand heb van het boerengebedrijf, maar dan is het ook nog leerzaam!)

    Groeten ons

  • 12 Mei 2007 - 03:12

    Johan:

    welkom ik canada

    ik lees al dat allesgoed is gegaan daar gaan we binnenkort dan maar een pilsje op pakkken in de "billy bob" in Red Deer een mooie country bar met lache cowboys. maar dat zie je dan wel tot van de week.

    johan

  • 13 Mei 2007 - 19:03

    Het Thuisfront:

    Even het laatste nieuws van deze week.Ik ben weer aardig verwend voor moederdag bloemen enz. enz. Peggy heeft haar zwemtest gedaan voor cios nijmegen het is nog even afwachten op de uitslag of ze aangenomen wordt.Gala vond ze ook heel leuk nu gaat ze leren voor haar examen.
    Van ons pap krijg je de groeten met de koeien gaat het goed ook met loesje.

    groetjes van thuis


  • 12 Juni 2007 - 15:10

    Rien+Margret Vissers:

    Hej Geert-Jan

    Even een berichtje van je ouwe buuf. Ik zou je kale koppie wel eens willen zien, nu nog knapper zeker. Als ik zo je site lees (wel met medewerking van Margret hoor want ik ben nog niet zo handig op de digitale snelweg) heb je het goed naar je zin. Wat het gras maaien betreft wordt ook weer netjes gedaan door mam of Peggy (goed he).

    groetjes Rien Vissers Eerde

    Hej Geert-Jan
    Zo ben je het kleine menneke wat langs ons in Volkel kwam wonen en nu zit je gewoon in Canada. Aan de foto's te zien is het daar ook echt super.
    Nog veel plezier.

    groetjes Margret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert-Jan

Dit jaar ga ik wederom op stage in het buitenland. Deze keer een heel andere kant op, namelijk tasmanië. Voor degene die willen, kunnen mijn belevingen volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 38430

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 28 Augustus 2010

Tasmanië

07 Mei 2007 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: